Bratislava en bro en sis op bezoek! - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van Esmée Rouvoet - WaarBenJij.nu Bratislava en bro en sis op bezoek! - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van Esmée Rouvoet - WaarBenJij.nu

Bratislava en bro en sis op bezoek!

Door: Esmée

Blijf op de hoogte en volg Esmée

25 Oktober 2013 | Slowaakse Republiek, Bratislava

Lieve allemaal,

Vorig weekend ben ik met 7 meiden 2 dagen naar Bratislava, Slowakije geweest. Dit was echt heel erg leuk. De meeste meiden ken ik via de Krakau trip. Best apart om na ruim 9 weken weer te betalen met euro’s. We hebben veel kunnen zien, aangezien de stad een stuk kleiner is en alles dicht bij elkaar ligt. Een mooi kasteel, pleintjes, kerken (eentje helemaal blauw, was net een disneyland paleisje), theater, overheidsgebouw, sky bar. We hebben lekker de toerist uitgehangen en zijn vrijdag ook uitgeweest .
Op de terugweg hadden we maar liefst 80 minuten vertraging. We mogen dus best tevreden zijn met de NS. Maar die 80 minuten wachten was niets vergeleken met de tijd dat ik op het politiebureau heb doorgebracht om aangifte te doen: 6,5 uur…

Afgelopen week kwamen Lau en Koen 3 nachtjes langs. Super leuk om aan hen te laten zien waar ik nu woon en om lekker de stad te verkennen en bij te kletsen. We hebben ook dingen gedaan die ik nog niet heb gedaan tijdens m’n exchange hier. Zoals een rondvaart over de Donau, waterfontein op Margeret Island, Ice bar en de chocolate bar. We hebben ontzettend veel foto’s als herinnering, ik zal er een paar bij m’n blog voegen.
Woensdag is m’n langste dag school, maar afgelopen week was er een nationale feestdag waardoor ik vrij was: dag van de Republiek. De Hongaarse opstand in 1956 tegen de Sovjet-Unie werd herdacht. Winkels waren gesloten en door de hele stad vonden er demonstraties plaats. We hebben hier geen last van gehad, we zijn ze uit de weg gegaan en hebben heerlijk kunnen genieten van een warme herfstdag. Het was namelijk 24 graden!
Uiteraard heb ik Lau en Koen ook wat van de Hongaarse keuken laten proeven! En de All You Can Eat kon niet ontbreken.

Daarnaast had ik gisteren een afspraak met het hoofd van de Nederlandse school hier in Boedapest en vanaf november ga ik daar op de dinsdag helpen bij de kleuters. Ze kunnen wel wat extra hulp gebruiken, aangezien ze maar 3 uur per week naar de Nederlandse school gaan. Daarom willen ze er het uiterste uit halen! Ik heb er erg veel zin in en wie weet kan ik nog meer voor ze betekenen!

Ik heb nu herfstvakantie! Morgenochtend vroeg vertrek ik samen met Willemijn en Maurice naar Ljubljana en daarna naar Zagreb. Ik kan geen genoeg krijgen van al dat reizen. Het is erg goedkoop en er is voldoende tijd over!

Fijn weekend allemaal!!


  • 25 Oktober 2013 - 22:33

    Daisy:

    Leuk om te lezen es. Gelukkig heb je het naar je zin!
    We missen je wel hoor
    x daisy

  • 27 Oktober 2013 - 16:11

    Ria Van Voorst:

    Hallo Esmée,

    Wat leuk om je verslagen steeds te lezen!!
    Gezellig, dat Laura en Koen zijn langsgeweest. Ik zag de foto's in de icebar.
    Geweldig, dat je met kleuters gaat werken.
    Zo te lezen, beleef je van alles! Geniet er maar lekker van!

    liefs van Ria van Voorst

  • 30 Oktober 2013 - 13:55

    Pien:

    Hoi Esmee, leuk hoor om al die verhalen te lezen, en wat beleef je veel........!
    Heel veel plezier met paps en mams vanaf donderdag.
    Liefs Pien

Tags: Budapest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slowaakse Republiek, Bratislava

Esmée

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 35444

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Boedapest

Landen bezocht: