Gooische dames op bezoek - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Esmée Rouvoet - WaarBenJij.nu Gooische dames op bezoek - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Esmée Rouvoet - WaarBenJij.nu

Gooische dames op bezoek

Door: Esmée Rouvoet

Blijf op de hoogte en volg Esmée

18 November 2013 | Hongarije, Boedapest

Lieve familie en vrienden

Vorige week donderdag was het gedaan met de rust, haha. ’s Morgens kwam Lading #1 aan: Anouk en Claire. Ik heb ze opgepikt van het vliegveld en nadat we de spullen bij mij thuis hadden gedumpt, zijn we lekker gaan lunchen. Vervolgens de barre tocht omhoog naar het vrijheidsbeeld gelopen. We hadden erg mazzel met het weer. Hebben genoten van het uitzicht en de nodige kiekjes gemaakt. ’s Avonds lekker bordje pasta genuttigd en daarna moesten ze zich een avondje alleen redden, ik ging namelijk met Willemijn naar Bruno Mars. Het was echt een gaaf concert, wat kan hij zingen zeg! En gitaar spelen, drummen. Ik heb hem op geen een valse noot weten te betrappen. Het dak ging er helemaal vanaf bij de toegift. Vuurwerk allessss.
Na het concert de meiden weer gemeet om naar een studentenfeestje te gaan. UV Party! Iedereen was beschilderd, sommige hadden hele maskers en zaten helemaal onder.
De volgende morgen zijn we naar de markthal gegaan en hebben daarna een tijdje geterrast. Het was 18 graden. Lekker bijgekletst in het zonnetje. Daarna hebben we een boottocht gemaakt. Het verveeld ook gewoon niet, het uitzicht vanaf de Donau op de prachtig (verlichte) kerk, paleis, parlement en de bruggen.
Toen naar het vliegveld om de andere meiden op te halen: Sanne, Olga en Louise. Na een geweldige vakantie in Marokko, kwamen ook zij mij nu opzoeken! We hebben gezamenlijk gegeten en zijn daarna uitgeweest.

Zaterdag zijn de meiden op eigen houtje naar de burchtheuvel aan de Boeda kant gegaan. Ik was helaas weer niet lekker. Aan het eind van de middag heb ik ze weer opgezocht om lekker te dineren en om 0:00 uur was Olga jarig! Super leuk dat ze haar verjaardag hier wilde vieren!!
Zondag een uitgebreid ontbijt met een roze verjaardagstaart.
De toeristische straat doorgelopen, de basiliek bezocht en het parlement van dichtbij bekeken. Heerlijk om met z’n zessen door de stad te slenteren. Lekker bijgekomen in een theehuis en lekker gegeten bij mij op de hoek.
Helaas was het bezoekje toen alweer ten einde. Bedankt meiden voor de gezelligheid. Om 4 uur ’s nachts werden ze opgehaald door de taxi en om 11 uur weer in de college banken / aan het werk in Nederland.

Het was een fantastisch weekend. Helemaal in vergelijking met de dagen daarna. Voornamelijk ziek thuis doorgebracht in bed. Toen ik me wat beter voelde (donderdag) veel voor school kunnen doen.
Gelukkig ben ik dinsdag wel naar de kleuters gegaan. Met groep 1 gingen we een herfstwandeling maken in het bos. Dit was heerlijk. Het weer was goed en de kids genoten erg tijdens het wandelen en in de speeltuin.

Vandaag ook lekker dagje thuis met Alemke en Willemijn. Wederom aan school gewerkt. Over een maand zijn de tentamens al achter de rug. Helaas ook een tentamen en presentatie gemist vanwege mijn afwezigheid afgelopen week, dus komende periode even een tandje erbij en studiepunten binnen halen!!

Van verschillende mensen heb ik vernomen dat ze mij kaartjes hebben gestuurd. Het spijt me, maar ik heb niets ontvangen, ik begrijp het zelf ook niet goed. Ik hoop dat ze nog boven water komen, maar in ieder geval bedankt voor de moeite!!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Esmée

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 669
Totaal aantal bezoekers 35393

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Boedapest

Landen bezocht: