Vriendinnen op bezoek!! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Esmée Rouvoet - WaarBenJij.nu Vriendinnen op bezoek!! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Esmée Rouvoet - WaarBenJij.nu

Vriendinnen op bezoek!!

Door: Esmée

Blijf op de hoogte en volg Esmée

13 Oktober 2013 | Hongarije, Boedapest

Lieve allemaal,

Afgelopen week was een topweek. Want m’n vriendinnen kwamen langs! Maar ik zal eerst nog wat vertellen over de dagen voordat ze arriveerden.
Vorige week heb ik dus een aantal dagen op bed gelegen, dat was wat minder. Maar vrijdag voelde ik me gelukkig een stuk beter en ben toen na al dat binnen zitten weer de deur uitgegaan om te badmintonnen. Ik dacht: even relaxt een shuttletje slaan. Maar het ging er net iets enthousiaster aan toe dan op de camping. Warming up, strekken, oefeningen, wedstrijdjes, alles erop en eraan. Kortom, na 1,5 uur was ik he-le-maal gebroken. Maar wel lekker gevoel! Voortaan ga ik 2 keer per week badmintonnen om een beetje te blijven bewegen. En dat voor 9 euro voor een half jaar is natuurlijk geen geld, en (bil) spierpijn is bij de prijs inbegrepen!

Zaterdag ben ik samen met Willemijn naar een grote Shopping Mall geweest waar je kleren per kilo kan kopen. Voor 1 kilo betaal je ongeveer 9 á 10 euro. Je moest erg goed zoeken, maar uiteindelijk zijn we goed geslaagd. Ik had 8 kledingstukken voor €23,-. Dus nog geen €3,- per stuk. Dat is nog eens leuk shoppen hé?
Zaterdagavond heb ik samen met 3 Belgische meiden gegeten en daarna zijn we naar een huisfeestje gegaan en zijn geëindigd in de kroeg. Zondag rustig dagje en ’s avonds gegeten bij een Frans meisje van m’n studie en haar vriend. Ze hadden crêpes gemaakt! Erg lekker, daarna hadden we een verjaardag.
Maandag heb ik na school boodschappen gehaald en m’n kamer omgebouwd, aangezien er voor een aantal dagen 5 meiden moesten slapen. ’s Avonds is m’n telefoon gestolen, dat was echt heel erg balen en vervelend. Aangezien ik het voelde gebeuren en een vermoeden had wie het was. Van alles geprobeerd, maar kon niets meer doen.. Ik ben dus slecht bereikbaar nu, maar ik hoop dat hier snel verandering in komt!

Dinsdagavond heb ik de meiden opgehaald van het vliegveld. Kirsten, Maxime, Shanna en Elsemarie! Super leuk om elkaar weer te zien! We zijn lekker uiteten geweest in mijn straat en daarna naar Szimpla, een ruin bar, geweest. De meiden keken hun ogen uit en we hadden veel bij te praten. We zijn op tijd gaan slapen, zodat we woensdag op tijd op konden staan om de hele dag de toerist uit te hangen. We hebben heeeel veel gedaan en gezien. Dankzij het goede openbaar vervoer (en zo’n goede reisleidster natuurlijk) is dat mogelijk. Vissersbasilion, Matthiaschurch, Castle, Basiliek, Heroes Square, Opera, Sugarshop. ’s Avonds lekker pasta salade gegeten en drankjes gedronken bij mij thuis en daarna naar een feestje voor internationale studenten geweest met als thema: Casino.
Donderdag wat rustiger aangedaan. Naar de Adidas outlet geweest, gewinkeld en lekker uiteten geweest bij de Italiaan (waar ik met papa ook al had gegeten in mei). Vrijdag zijn we naar de markthal geweest en naar the hospital in the rock. Erg interessant. Het ziekenhuis is gelegen onder het paleis, er zijn veel mensen geholpen tijdens de Tweede en Koude oorlog. Boedapest heeft een gigantisch stelsel onder de grond en het was gaaf daar een stuk van te kunnen zien.
Na de rondleiding zijn we wezen picknicken en daarna hebben we een fotoshoot gedaan. Dit had ik geregeld en was echt super leuk! Het resultaat is ook echt heel leuk geworden! Na de fotoshoot zijn we lekker gaan eten en daarna hebben we Nederland-Hongarije gekeken.

Na de prachtige overwinning of gênante nederlaag, het is maar net hoe je het wilt noemen, hebben we de tram gepakt om de Donau met aan weerszijde de mooie trekpleisters van de stad in het donker te bewonderen. Vervolgens zijn we naar 2 clubs nog geweest, waar ik vaak kom en die ik graag wilde laten zien.
Zaterdag gingen de meiden helaas weer naar huis. We hebben nog even een theetje gedronken in een theehuis. Ze hadden hier maar liefst 267 verschillende thee. Ik heb de meiden uitgezwaaid op het vliegveld en ’s avonds een lekkere relax avond met Willemijn gehad: de rust was wedergekeerd haha. Vanmorgen zijn we samen (!!) naar de kerk geweest. Willemijn was erg nieuwsgierig en wilde wel een keertje mee, echt heel leuk! Het was avondmaal en we hebben nog wat Nederlanders ontmoet! Verder aan school gewerkt vandaag en lekker wraps gegeten met Alemke.

Ik heb een nieuw Hongaars nummer: +36 70 200 77 32. Ik ben dus wel bereikbaar, want ik heb m’n Iphone ingewisseld voor een mega oude Sony. Voordeel: je kan hem zo vaak laten vallen als je wilt.

• 14 Oktober 2013 - 09:32

Tom En Joke Van Rossum:

Hoi Esmee,
    Met z'n tweeen een bakkie koffie op de maandagochtend met jouw verslag als traktatie erbij is heel aardig.
    Bianca en Patrick lezen het wel als ze vanmiddag uit school komen, vandaag hadden wij dus de primeur! Je hebt een leuke week achter de rug, dat is wel duidelijk, met vriendinnen aan wie je al het interessante van je tijdelijke woonplaats kunt laten zien en vooral ook laten proeven.
    Gezellig hoor! Sneu voor je dat je telefoon voor iemand anders teveel aantrekkingskracht had! Waarschijnlijk heb je daar met een oude, degelijke Sony geen last van. Denk je dan wel om je rug?!?!
    Zo heb elk nadeel ook weer z'n voordeel!
    Fijn dat je voor het bezoek van de meiden weer opgeknapt was!
    Succes en plezier voor deze week maar weer gewenst!
    Tom en Joke