Házikó (huisje) - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Esmée Rouvoet - WaarBenJij.nu Házikó (huisje) - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Esmée Rouvoet - WaarBenJij.nu

Házikó (huisje)

Door: Esmée

Blijf op de hoogte en volg Esmée

04 September 2013 | Hongarije, Boedapest

Lieve allemaal,
Wat super leuk om te merken/lezen dat jullie mijn belevenissen in Boedapest volgen. Wat een leuke reacties! Bedankt!!

Vrijdag was het plan om naar de dierentuin te gaan samen met Willemijn, Maurice en Matthijs. De dierentuin is namelijk alleen op de 30ste geopend tot middernacht. Helaas had half Boedapest dit geniale plan, dus zijn we overgegaan op plan B: uiteten in een typisch Hongaars restaurantje (met buikkrampen en erger de volgende dag als gevolg) en drankjes doen. Erg origineel is het niet, maar het was wel erg gezellig.
Zaterdag gingen we dan eindelijk, na 2 weken in het hostel, verhuizen. Heel fijn om niet meer uit de koffer te hoeven leven, badkamer te delen met anderen en een eigen plekje te hebben. Het was nog mooier dan we dachten. Dus helemaal happy!! Ik plaats wel wat foto’s hieronder, zodat jullie een beetje een indruk kunnen krijgen. ’s Avonds ook lekker gekookt en gechilld ‘thuis’.
Zondagmorgen ben ik naar een internationale kerkdienst geweest. Helaas niet om de hoek, maar ik wist het wel snel te vinden, omdat ik er in juni ook met papa was geweest. Bij aankomst liep ik meteen Nederlanders tegen het lijf en iedereen was heel vriendelijk. Het was erg leuk, ook omdat het zo anders is dan ik gewend ben, best Amerikaans. Na afloop was er nog koffiedrinken, waar ik ook een aantal mensen heb ontmoet. ’s Avonds lekker rondgelopen met Willemijn en een hapje gegeten.

Maandag kwam ook Alemke, ons derde huisgenootje, aan. Nu zijn we dan eindelijk compleet!! Dinsdag hebben we van alles geregeld. Zoals geldzaken, boodschappen en Hongaarse simkaart. IK BEN ALLEEN OP DIT NIEUWE NUMMER TE BEREIKEN EN NIET MEER OP MIJN NEDERLANDSE NUMMER. ’s Avonds zijn we met 7 Nederlanders uiteten geweest. In Amsterdam hadden we al een keer afgesproken om elkaar te leren kennen en nu een paar maanden later dus in een ander land. Het was erg gezellig. We zijn ook met z’n allen uitgeweest en ik heb weer m’n ogen uitgekeken. Van simpele kroegjes is namelijk geen sprake. De clubs zijn echt heel vet. Gisteren waren we in een club met veel verschillende ruimtes, verschillende muziek en ruimtes waar je gewoon kon chillen. De sfeer is heel goed en de lichtgevende bierglazen zijn ook zeker benoemenswaardig!

Morgen zal de introductiedag van de uni zijn. Ik ben erg benieuwd en heb eigenlijk, klinkt gek, best zin om te gaan starten. Vooral ook om allemaal nieuwe mensen te ontmoeten. Hopelijk krijgen we nu eindelijk ook wat duidelijkheid, want we hebben nog steeds geen rooster, terwijl we volgende week gaan beginnen!

Geniet allemaal lekker van het mooie weer daar! Xxxxx

  • 04 September 2013 - 21:56

    Willemijn:

    Wat schrijf je toch altijd leuk! Ik ben heel blij dat ik dit avontuur met jou samen beleef!!! Ik zwaai nu naar je! xxx

  • 04 September 2013 - 22:00

    Reinere:

    Leuk om je blog te lezen en fijn dat jullie het zo gezellig hebben! Groeten aan Willemijn en ik zwaai naar jullie allebei ;-)

  • 04 September 2013 - 22:05

    Rieneke:

    Dat was ik dus die Reinere

  • 04 September 2013 - 23:21

    Cok&Annet:

    Leuk verslag. Weet je zeker dat je niet de school voor journalistiek gaat doen?
    Groet uit een zonnig Loenen

  • 04 September 2013 - 23:24

    Wijnekevanoord:

    Hoi Esmée,
    Wat een fantastisch huisje hebben jullie gevonden en wat leuk om je/jullie zo te kunnen volgen.
    Hartelijke groet van de van Oordjes

  • 05 September 2013 - 10:08

    Joke :

    Hoi bofferd!
    Wat een prachtige stek!!! Met zo'n mooi eigen pekje hebben jullie waarschijnlijk echt je draai gevonden.
    Leuk dat je met zin en enthousiasme uitkijkt naar wat de studie je gaat brengen.
    Heel veel plezier en succes, ook voor je beide kamergenootjes!
    Ook namens de anderen,
    Joke

  • 09 September 2013 - 13:36

    Tante Nies:

    Hallo Esmée, ik doe mijn best om je te volgen op de computer, maar af en toe heb ik nog een beetje hulp nodig. Ik vindt het leuk om zo je werk te volgen.
    Heb je nog meer foto's?? Liefs tante Nies

  • 11 September 2013 - 13:40

    Marielle:

    Hoi Es,

    Super leuk man, volgens mij heb je daar een mooi paleisje zo te zien! En het klinkt al helemaal alsof je gesettled bent :) Geniet ervan joh!

    Liefs, Marielle Span

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Esmée

Actief sinds 20 Aug. 2013
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 35428

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Boedapest

Landen bezocht: