Week 2 @ Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Esmée Rouvoet - WaarBenJij.nu Week 2 @ Boedapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Esmée Rouvoet - WaarBenJij.nu

Week 2 @ Boedapest

Blijf op de hoogte en volg Esmée

30 Augustus 2013 | Hongarije, Boedapest

Zo, het is weer nodig tijd voor een nieuw verslag.

Afgelopen maandag hebben Willemijn, Hanna en ik een bezoekje gebracht aan de grote overdekte markt. Deze ligt aan de Donau en op de begane grond zijn allemaal etensmiddelen te vinden. Voornamelijk vlees en fruit. Een verdieping hoger is erg toeristisch. Je kan hier allemaal Hongaarse souvenirs scoren, zoals afzichtelijke tafelkleedjes en klederdracht en beschilderde eieren. Ook kan je Hongaarse delicatessen nuttigen met een kannetje bier. De Hongaren zijn echte zuiplappen overigens.
Na de markt hebben we de tram naar de universiteit gepakt. Deze ligt aan de Boeda kant, niet in het centrum dus, maar goed te bereiken. We hebben een beetje rondgelopen en ik had ook nog een handtekening nodig voor de Erasmusbeurs.
Vervolgens zijn we wezen lunchen in een leuk straatje met allemaal Hongaarse restaurantjes. Ik heb de Hongaarse pancake gegeten, dit is met zure room en vlees. Het was best te eten.

Ons diner hebben we genuttigd in Szimpla. Dit is een van de ruin bars, erg populair in Boedapest. Leegstaande panden worden omgetoverd in kroegen. Overal worden spullen vandaan gehaald om het leuk aan te kleden. Er stond bijvoorbeeld een badkuip, hing een hobbelpaard aan de muur en er staan allemaal auto’s waar mensen in zitten. We hebben boven gegeten en beneden nog een drankje gedaan. Daarna zijn we nog even langs ons toekomstige appartement gelopen, aangezien dit om de hoek was!

Dinsdag hebben we rustig aangedaan en zijn rond 3 uur naar het vliegveld gegaan om Matthijs en Maurice op te halen. Zij zijn ook Nederlands en we hebben elkaar al eens ontmoet in Nederland. We zijn een biertje gaan drinken bij ‘Es’ en vervolgens uiteten geweest, Hanna schoof ook nog gezellig aan. De jongens zijn toen naar hun appartement gegaan en wij zijn naar een heel leuk plein geweest met allemaal zitplekjes en lampions, waar iedereen elkaar ontmoet. Een Hongaars bandje trad op.

Woensdag was onze eerste stapavond. We hebben samen met nog 6 andere Nederlanders Milaan-PSV gekeken in een café (halve liters bier 80 cent) en zijn daarna naar een rooftop bar gegaan. Heel vet! Donderdag hele dag gechilld in het hostel. ’s Avonds onze kamer uitgesprint vanwege een gas alarm dat afging, gelukkig was het een vals alarm.
Morgen eindelijk verhuizen, we kunnen niet wachten!!!

• 30 Augustus 2013 - 12:04

Malou:

Essie,

Wat leuk om te lezen dit zeg..! Ben heel benieuwd hoe het in jullie nieuwe onderkomen is..
    En dat 80centm voor halve liters bier klinkt ook lang niet gek..:P

Veel plezier..

Liefs

• 31 Augustus 2013 - 13:49

C&A Cronenburgh (Loenen Aan De Vecht):

Ha, die Esmeé, met belangstelling je verhaal gelezen. Volgens onze waarneming komt het helemaal goed met jou de komende maanden!! Have fun & be careful.
    Cok&Annet

• 01 September 2013 - 14:48

Patrick:

Hey Esmee,
    Leuk om je verhalen te lezen.
    Heb nog nooit gehoord van een "Hongaarse pancake"...
    Gelukkig voor je dat het te eten was ;)
    De markt ziet er erg leuk uit.
    Je appartement ziet er ook al zo leuk uit, hoop dat je een hele leuke tijd daar gaat hebben!
    We blijven het graag volgen!!!

Groetjes, (ook van de anderen)
    Patrick

• 01 September 2013 - 21:51

Frank & Judith:

Hi Esmee,

Zo te lezen gaat het goed met je! Lekker bezig met Boedapest verkennen. Heel belangrijk. Fijn dat jullie zo snel woonruimte hebben gevonden. Maak er een mooi stekkie van voor de komende maanden. Gaat deze week de studie beginnen? Spannend! We gaan het vast lezen. Succes en plezier!

Liefs,
    Frank & Judith

• 04 September 2013 - 12:06

Pien:

Hoi Esmee,
    Ik liep een beetje achter met het lezen van je reisverhalen maar ben weer helemaal bij.
    Leuk om te lezen dat het je zo goed bevalt, zo te lezen "bruist" Budapest ook.
    Je appartement ziet er gezellig uit, jammer dat het zo ver is anders was ik even een bakkie komen doen.
    Nou suc6 en ik kijk uit naar je bevindingen.

Liefs Pien