Feestdagen - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Esmée Rouvoet - WaarBenJij.nu Feestdagen - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Esmée Rouvoet - WaarBenJij.nu

Feestdagen

Door: Esmée

Blijf op de hoogte en volg Esmée

02 Januari 2014 | Nederland, Hilversum

Lieve volgers,

Allereerst wens ik jullie allemaal een heel gelukkig, gezellig, gezond en gezegend 2014 toe! Dat het een super jaar mag worden vol met leuke belevenissen, vriendschappen en liefde.

Na kerstmarkten, een internationaal diner, een huwelijksaanzoek in de kerk, borreltjes, etentjes en vast nog meer gezelligheid, was het vorige week dan eindelijk zo ver: 5 dagen naar het kikkerlandje om Kerst te vieren. De 24ste vertrok ik vroeg van huis (4 uur) naar het vliegveld en 4,5 uur later stond ik met opa te knuffelen op vliegveld Eindhoven. Samen met Laura kwam hij mij ophalen. We zijn toen naar Hilversum gereden, langs Edison om papa een kus te brengen. In de tussentijd had Laura haring en kibbeling gehaald, wat we thuis om half 11 al aan het eten waren. Oma kwam gezellig op de koffie en daarna ben ik met mama naar de markt geweest en naar de supermarkt. Dit was heerlijk, allemaal Nederlandse producten!! (lekker vers stokbrood, filet American, vlokken etc).
Olga kwam ’s middags gezellig langs en eind van de middag hebben we met het gezinnetje geborreld. Met mama ben ik naar een kerstnachtdienst gegaan en hebben we met z’n allen All You Need Is Love gekeken.

Eerste kerstdag naar de kerk, het was leuk om iedereen weer te zien. Thuis lekker gechilld en gesjoeld en eind van de middag kwamen opa & oma, tante Nies, Frits & Noor & Beau. Heerlijk gegeten met z’n allen, props voor mam! Het was heel fijn om weer met z’n allen en compleet te zijn.
Tweede kerstdag lekker ontbeten en wezen bowlen en daarna geborreld. Laura moest werken, dus we aten met z’n viertjes, uiteraard kon een leuke kerstfilm niet ontbreken.

Vrijdagmorgen met Maxime bij La Place geluncht en lekker bijgekletst. Daarna naar opa en oma (Rouvoet) op de thee geweest en vervolgens geluncht bij andere opa en oma. ’s Middags werd ik getrakteerd op wat drinken en een klein hapje door Koen, bij Tiramisu. Lau was aan t werk!
’s Avonds kwam Annebel langs en hebben we samen 3-gangen gemaakt (en gegeten). Daarna kwamen nog meer lieve vriendinnen voor een borreltje (Louiza, Claire, Esmée, Eveline, Anna en Anouk). Daarna uitgegaan, het was een top avond!!

Volgende dag weer door naar het volgende feestje: kerstdiner 4 met Altius Vrouwen 1 en de coaches! Mis het voetbal en de meiden best wel, dus het is lekker als ik over 3 weken weer kan gaan sporten! We hebben geborreld en lekker gegeten.

Zondag ging ik samen met papa en mama vroeg op weg naar Eindhoven, want om 9 uur vloog ik weer terug. Het waren heerlijke dagen thuis, maar toch ook wel weer lekker om weer naar huis te gaan. Klinkt verwarrend hé? Haha.
Willemijn stond me op te wachten op het vliegveld, erg lief en thuis lekker geluncht met z’n drieën.

Zondagavond vierden we Hanna’s verjaardag, tijdens een lekker avondmaal.
Afgelopen dinsdag, oudjaarsavond, was een onvergetelijke avond. Vooraf hadden we een etentje met internationale studenten, iedereen nam een hapje en een drankje mee. Rond 10 uur liepen we naar de Donau, want het bootfeest ging van start. Het was super leuk aangekleed, er waren zelfs 2 boten vanwege het grote succes. Er was onbeperkt drank en eten de gehele avond en rond 11 uur gingen we 1,5 uur varen. Het was echt magisch gewoon met z’n allen op het dek, het vuurwerk, champagne, gezelligheid! Echt top. In alle talen afgeteld tot hét moment en toen nog een mooi feestje gebouwd. Oh en ik had oliebollen meegenomen, ik had me overdag flink uitgesloofd en zelf oliebollen gebakken. Wonder boven wonder waren ze gelukt én smaakten ze ook nog goed.
Onderweg naar huis liepen we heel onverwachts nog tegen een feestje aan, op een plein, bij de kerstmarkt. Muziek stond keihard aan en iedereen was aan het dansen op tafels. We hebben daar nog lekker meegedaan en zijn toen richting huis gegaan.

1 januari was een ultieme relaxdag. Ontbijt op bed gemaakt, filmpjes en de Lama’s gekeken.
Vandaag ben ik samen met Alemke op pad gegaan, door de stad gelopen en weer mooie / nieuwe dingen gezien. We gingen naar de Donau, daar is een gedenkteken. Over een lengte van 40m zijn 60 metalen schoenen te zien. Deze schoenen zijn ter nagedachtenis aan de joden die langs de Donau zijn gefusilleerd. De Joden werden namelijk gedwongen om eerst hun schoenen uit te doen, voordat ze om het leven gebracht werden en door de stroming werden meegenomen…
We hebben daar even een tijdje gezeten, het was lekker weer en toen we terug liepen waren een stel jongens aan het zingen en gitaar spelen, we hebben daar ook nog even gezeten!

Nog 3 weken en dan zit het er alweer op. Eerlijk gezegd moet ik er nog niet aan denken. Ik was er echt aan toe om even naar huis te gaan, maar nu ik iedereen weer gezien, gesproken en geknuffeld heb, zou ik er zo weer een tijdje tegenaan kunnen hier. Het is zo’n heerlijk leventje hier, elke dag is weer zo totaal anders en alles is mogelijk, weinig verplichtingen en afspraken. Al is het ook wel heel erg lui zo af en toe, haha! Nog 3 weken volop genieten dus!!

Liefs vanuit Boedapest

• 02 Januari 2014 - 20:03

Alemke:

beetje jammer van je vinger Es ;)

• 03 Januari 2014 - 13:33

Rieneke:

Leuk om jouw versie over de Feestdagen te lezen! Over 3 weken zit het verblijf in Boedapest er weer op maar jullie hebben vriendschappen voor het leven gesloten tijdens die 5 maanden.
    En….. wellicht nog een keer naar een andere buitenlandse bestemming? ;-)
    Geniet nog maar even van de komende weken en hopelijk zien we elkaar in NL weer.
    xx

• 06 Januari 2014 - 19:34

Oma-Opa Jacob Cats:

Lieve Esmée,Net je nieuwjaarswens gelezen,een beetje laat,maar het zijn rommelige dagen.Onze wens terug is dat het nieuwe jaar je alles brengt wat je er van verwacht.Je zei bij ons dat je het best lastig vond weer naar je vertrouwde ritme terug te gaan,J.V.,voetbal,maar je laat best wat achter je.Veel geweldige indrukken,en hoop je dat het terug gaan geen sleur wordt.Lieve Esmée,geniet nog die paar weken en wedden dat je alles weer lekker op kunt pakken ? Het zal fijn zijn je weer thuis te weten.Liefs Oma & Opa.